Ahmet B. Ercilasun, Yeniçağ gazetesinde çıkan yazılarından Türk milliyetçiliğiyle ilgili olanları bir araya getirdi. Türkçülük Yazıları böyle oluştu. Türk’ü, ülküyü ve Türk gerçekliğine dayanan Türkçülüğü en açık ifadelerle bu yazılarda bulacaksınız.
Türk milliyetçiliğinin bir insanda bir fikir sistemi hâline gelebilmesi için duygu seviyesinden şuur seviyesine çıkması gerektiği yazılarda ısrarla vurgulanmıştır. Millî şuurun da ancak bilgi ve kültürle donanarak oluşabileceği ısrarla belirtilmiştir. Türk milliyetçileri Türk’ün dilini, edebiyatını, tarihini, kültürünü ve bütün bunların yanında Türkçülük tarihini bilerek iyi birer milliyetçi olabilirler.
Türk birliği / Turan fikri de yazılarda önemli bir yer tutmaktadır. Çok defa sanıldığı gibi ülküler birer hayal değildir; bir gerçeklik üzerine kuruludur. Turan ülküsü de Türk Dünyası gerçekliği üzerine kurulmuştur.
Yazılarda Türk milliyetçilerinin muhafazakârlık ve çağdaşlıkla ilgili söylem ve tutumları değerlendirilmiş, şekle dayalı yanlış muhafazakârlık anlayışı eleştirilmiş, Ziya Gökalp’ın “Türkleşmek, İslamlaşmak, muasırlaşmak” üçlüsündeki muasırlaşmak (çağdaşlaşmak) hedefinin milliyetçiler tarafından ihmal edildiği vurgulanmıştır.
Ercilasun’un yazılarında Türkçülük tarihi özel bir yer tutmaktadır. Başta Nihâl Atsız olmak üzere bazı Türkçüler tanıtılmış, zaman zaman da Türkçü dergiler üzerinde durulmuştur.
Okuyucular kitaptaki yazılarda bazen yüksek bir heyecan dozu bulacaklardır. Ercilasun’a göre heyecan fikrin itici gücüdür ve ülkülerde heyecan ile fikir atbaşı yürümelidir. Kitaptaki yazılar da bu gözle okunmalıdır.
Ahmet B. Ercilasun, Yeniçağ gazetesinde çıkan yazılarından Türk milliyetçiliğiyle ilgili olanları bir araya getirdi. Türkçülük Yazıları böyle oluştu. Türk’ü, ülküyü ve Türk gerçekliğine dayanan Türkçülüğü en açık ifadelerle bu yazılarda bulacaksınız.
Türk milliyetçiliğinin bir insanda bir fikir sistemi hâline gelebilmesi için duygu seviyesinden şuur seviyesine çıkması gerektiği yazılarda ısrarla vurgulanmıştır. Millî şuurun da ancak bilgi ve kültürle donanarak oluşabileceği ısrarla belirtilmiştir. Türk milliyetçileri Türk’ün dilini, edebiyatını, tarihini, kültürünü ve bütün bunların yanında Türkçülük tarihini bilerek iyi birer milliyetçi olabilirler.
Türk birliği / Turan fikri de yazılarda önemli bir yer tutmaktadır. Çok defa sanıldığı gibi ülküler birer hayal değildir; bir gerçeklik üzerine kuruludur. Turan ülküsü de Türk Dünyası gerçekliği üzerine kurulmuştur.
Yazılarda Türk milliyetçilerinin muhafazakârlık ve çağdaşlıkla ilgili söylem ve tutumları değerlendirilmiş, şekle dayalı yanlış muhafazakârlık anlayışı eleştirilmiş, Ziya Gökalp’ın “Türkleşmek, İslamlaşmak, muasırlaşmak” üçlüsündeki muasırlaşmak (çağdaşlaşmak) hedefinin milliyetçiler tarafından ihmal edildiği vurgulanmıştır.
Ercilasun’un yazılarında Türkçülük tarihi özel bir yer tutmaktadır. Başta Nihâl Atsız olmak üzere bazı Türkçüler tanıtılmış, zaman zaman da Türkçü dergiler üzerinde durulmuştur.
Okuyucular kitaptaki yazılarda bazen yüksek bir heyecan dozu bulacaklardır. Ercilasun’a göre heyecan fikrin itici gücüdür ve ülkülerde heyecan ile fikir atbaşı yürümelidir. Kitaptaki yazılar da bu gözle okunmalıdır.